Dlaczego gadżety reklamowe są nadal ważne w marketingu?
Gdy marki zaczęły pojawiać się w sieci, wiele osób uważało że klasyczny outdoor zniknie. Tymczasem nośniki zewnętrzne wciąż mają duże znaczenie i z takiej formy reklamy korzystają największe marki. Czy również i w przypadku gadżetów reklamowych mamy podobną sytuację?
Globalizacja i przeniesienie życia do sieci sprawia, że każdy z nas każdego dnia styka się z tysiącem różnych marek. Taki natłok banerów reklamowych czy informacji sprawia, że o 90% z nich zapominamy, a nawet ich nie zauważamy. Tradycyjne działania - choć w teorii mniej popularne - wciąż mają wobec tego znaczenie i pomagają klientom w zapamiętaniu marki.
Działania tradycyjne - zaznajomienie z marką oraz logo
Gadżety reklamowe, podobnie jak reklama w outdoorze mają na celu przede wszystkim oswojenie potencjalnych klientów z logo marki. I w tej roli sprawdzają się doskonale! Szybko zapominamy o wirtualnych reklamach, ulotki wyrzucamy do śmieci, ale drobne gadżety towarzyszą nam w codziennym życiu.
Decydując się na zakup gadżetów warto robić to rozważnie. O ile duże gadżety doskonale sprawdzą się na różnego rodzaju konkursy, o tyle w przypadku codziennych działań lepiej jest postawić na drobne rzeczy, takie jak długopisy czy narzędzia lub latarki.
Coraz popularniejsze stają się także gry kieszonkowe - pomimo rozwoju internetu, coraz szybszych samochodów, wciąż wiele osób podróżuje pociągami, gdzie takie małe gry stają się doskonałą okazją do zawiązania znajomości i do zapamiętania marki.
Gadżety, które budują świadomość marki
Opatrzenie z logo, miłe skojarzenia z marką sprawiają, że gadżety reklamowe wciąż są jednym z najważniejszych działań marketingowych. Wręczenie nawet drobnego upominku działa na potencjalnych klientów bardzo pozytywnie - w przypadku wyboru konkretnego produktu czy usługi, w pierwszej kolejności zwrócą się właśnie do firm, od których otrzymały drobny upominek.
Gadżety reklamowe również doskonale zastępują wizytówki - te papierowe można zgubić, zapomnieć i po prostu wyrzucić, podczas gdy z gadżetów - dobrze dobranych - korzystamy regularnie, w codziennym wykonywaniu obowiązków.
Kreatywność ma znaczenie!
Prowadząc biznes w stylu B2B warto również pamiętać o gadżetach marketingowych, które skierowane są do klientów biznesowych. Drobne upominki, dobrze przemyślane, ułatwiają nawiązanie biznesowych relacji, sprawiają również że twoja firma jest rozpoznawalna i lubiana.
Czy pomimo wkroczenia w XXI wiek w świat wirtualny można zapomnieć o klasycznych działaniach marketingowych? Nie! Nie tylko dlatego, że w sieci mamy zbyt duży natłok informacji, ale również i dlatego że nie wszyscy żyją w świecie wirtualnym - wciąż wiele osób ogranicza swoje życie w internecie do minimum, a działania offline trafiają do każdej grupy docelowej - od najmłodszych, do najstarszych klientów.
Uzupełnij swoje marketingowe działania najprostszymi gadżetami - one działają równie mocno, jak kiedyś! Pamiętaj, że pozytywny wizerunek marki buduje się również poprzez drobne gesty i upominki.