Dlaczego warto mieć katalog firmowy?

Duża konkurencja na rynku i ogólnodostępność wszystkich produktów i usług sprawiają, że pozyskanie nowych klientów jest coraz trudniejsze. Firmy dwoją się i troją aby zdobyć dodatkowe zlecenia i szukają elementu, dzięki którym mogliby się wyróżnić. 

Sposób na przedstawienie produktu

Nawet klienci, którzy wiedzą po co przychodzą do danego sklepu chcą obejrzeć dany produkt przed zakupem. Nie jest możliwe przedstawienie każdej konfiguracji i posiadanie fizycznego produktu w salonie. Istnieje jednak sposób na przybliżenie klientowi funkcjonalności i możliwości poprzez katalog firmowy.

 

Katalog produktowy będzie skuteczny, kiedy będzie dobrze zaprojektowany. Klienci w większości “kupują oczami”. Jeśli coś im się spodoba zaczną dążyć do racjonalizowania zakupu danej rzeczy i nawet jeśli pierwotnie mieli coś zupełnie innego w planach, dobre zdjęcia i wizualizacje mogą pomóc w decyzji zakupowej. Dlatego ważnym krokiem jest odpowiednie zaplanowanie katalogu, jego szaty graficznej i dobór najlepszych zdjęć. Firmy, które zajmują się produkowaniem gadżetów reklamowych przeważnie współpracują z grafikami, którzy świetnie wiedzą jak to zrobić. 

 

Identyfikacja firmy

 

Katalog daje możliwość zaprezentowania także całej wizji i misji firmy. Tutaj możesz dodać coś co zaciekawi klienta lub pomoże mu spojrzeć na markę z innej perspektywy. Poza ciekawymi zdjęciami produktów czy wizualizacjami możesz dodać zdjęcia z procesu produkcyjnego, ciekawostki na temat tego jak firma dba o środowisko lub chwytliwe infografiki, które wzmocnią wizerunek firmy. 

 

Dzisiejszy świat zmierza w kierunku cyfryzacji. Jednak klienci wciąż wolą mieć dostęp do fizycznego katalogu. Weźmy na przykład meble, drzwi czy wyposażenie wnętrz. Kiedy podczas rozmowy wręczysz klientowi katalog produktowy z pewnością weźmie go ze sobą do domu. Położy w salonie i będzie miał go w zasięgu wzroku. Być może przejrzy na spokojnie wszystkie dostępne modele i dostrzeże coś, czego wcześniej nie widział. Jeśli natomiast podczas rozmowy polecisz mu wejście na stronę internetową, gdzie znajdują się wszystkie produktu, nawet jeśli to zrobi, to w większości przypadków strona nie wyróżni się znacząco od tysiąca innych,które już oglądał. 

 

Katalog pełni jeszcze jedną ważną funkcję. Pomaga klientom, którzy już wcześniej złożyli zamówienie z danej firmy, na ponowne skorzystanie z oferty. Jeśli raz zamówi produkt i będzie z niego zadowolony, a katalog będzie pod ręką, to z pewnością po niego sięgnie. 

Zadbaj o spójny wizerunek marki

Projektując katalog firmowy musisz wziąć pod uwagę wizerunek firmy. Kolory marki, logo i pozostałe charakterystyczne elementy powinny być spójne w każdym przekazie. To pomoże klientom w rozpoznawaniu firmy. 

Nie bez znaczenia pozostają także pozostałe elementy takie jak papier z jakiego będzie wykonany katalog czy inne detale. Powinny one być zgodne z tym co oferuje firma.