Jak dobrać gadżety reklamowe dla klientów?

Gadżety reklamowe mogą być naprawdę doskonałą reklamą - ważne, aby były dobrane do działalności firmy i wpisywały się również w zainteresowania klientów. Czym się zatem kierować podczas wyboru i czy są może gadżety uniwersalne?

Nie od dziś wiadomo, że gadżety marketingowe działają cuda - klienci oswajają się z logo marki, chętnie korzystają z niektórych gadżetów i tym sposobem w przypadku wyboru usługodawcy najczęściej kontaktują się właśnie z tymi firmami, których gadżety reklamowe mają. Czy jednak każdy gadżet ma takie właściwości? Czy może są takie, których produkować nie warto?

Znaj swoją grupę - podstawa każdego biznesu!

Gadżety reklamowe to element marketingu, a ten jak wiadomo wymaga dokładnego zapoznania się z grupą docelową, aby jak najlepiej i najtrafniej dobrać i formę komunikacji i narzędzia, dzięki którym marka zostanie rozpoznana i przede wszystkim lubiana!

Inne rodzaje gadżetów będą przydatne mężczyznom, inne kobietom, inne osobom starszym, a inne młodszej generacji. Nie można zatem powiedzieć, że wybór jednego gadżetu spełni oczekiwania wszystkich i sprawi że marka będzie powszechnie rozpoznawalna.

Jak dobrać gadżety?

Mimo, że przed zamówieniem warto znać swoją grupę docelową by wiedzieć co lubi, z jakich rzeczy będzie korzystać, dobór odpowiednich gadżetów powinniśmy dobrać również i do marki oraz produktu.

Handlując częściami samochodowymi znacznie lepszym wyborem będą różnego rodzaju materiały, które przydadzą się w samym warsztacie. Prowadząc biznes gastronomiczny warto skupić się na dodatkach do kuchni czy restauracji.

Gadżety uniwersalne, czyli jakie?

W teorii do gadżetów uniwersalnych można zaliczyć czapki czy okulary. Pytanie, czy to nie jest jednak gadżet skierowany do pracowników, a nie do zewnętrznych klientów. O ile czapka z logo firmy świetnie sprawdzi się na firmowym wyjeździe, o tyle osoby postronne rzadko kiedy będą chciały z takiej formy odzieży skorzystać.

Do neutralnych gadżetów zalicza się natomiast długopisy, notatniki, wieszaki na torby czy słodycze - w ich przypadku mamy 100% pewność, że zostaną one wykorzystane. Również parasolki czy płaszcze deszczowe są chętniej wybierane niż czapki czy okulary.

Jakie gadżety zamówić?

Jeśli nie masz pewności, co do trafności swoich gadżetowych decyzji, najlepszym rozwiązaniem jest przeprowadzenie testów - warto zamówić różnorodne gadżety reklamowe i podczas danego eventu sprawdzić, co nasza grupa docelowa chętnie wybiera.

Oczywiście gadżety reklamowe mają sprzedawać, a zatem ważne jest także monitorowanie i follow up naszych działań. Gadżety często działają lepiej niż wizytówki, jednakże podstawą jest ich odpowiedni dobór. W przypadku wątpliwości zawsze możesz zapytać nas o wsparcie i opinie - z przyjemnością doradzimy bazując również na naszym doświadczeniu z innymi klientami!